Makalecin - Güncel Blog Yazıları

RTÜK’ten İki Kanala Menderes ve 27 Mayıs Cezası

0 15

RTÜK, eski Başbakan Adnan Menderes'e yönelik sözleri ve 27 Mayıs'la ilgili yayınları münasebet göstererek Tele1 ile Ulusal Kanal'a üst sondan idari para cezası verdi. 

RTÜK'ten yapılan açıklamaya nazaran, heyetin haftalık olağan içtimasında, 27 Mayıs darbesi, sağlık beyanıyla uydurma eser ve ilaç pazarlaması yapan programlar ele alındı.

“Menderes diktatör müsveddesidir” sözüne ceza

Içtimada, izleme bilirkişilerinin raporlarını görüşen Üst Heyet, “18 dakika” programının sunucusunun, Menderes'e ait, “Menderes demokrat falan değildir. Menderes diktatör müsveddesidir.” kelamları nedeniyle Tele1'e ceza verdi. Kurul, ilgili kanun uyarınca yayıncı kuruluşa üst hadden idari para cezası uyguladı.

Başkaca Üst Şura, tıpkı programın sunucusunun, İstanbul'un fethini sömürgecilikle bağdaştırması ve Ayasofya'da okutulan Fetih Suresi'ni, “provoke edici bir eylem” olarak yorumlaması nedeniyle bu durumu yasa ihlali olarak kıymetlendirerek cezai müeyyide uyguladı.

27 Mayıs Marşı çalan Ulusal Kanal'a ceza

Üst Heyet, “Günaydın Türkiye” programında, “27 Mayıs İhtilali Kutlu Olsun” isimli marşı yayınlayan Ulusal Kanal'ın, Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanununun ilgili unsurlarını ihlal ettiğine hükmederek, kanala üst sondan idari para cezası uygulanmasına karar verdi.

Düzmece ilaç ve cinsî eser satanlara da ceza kesildi

Üst Konseyin gündeminde sağlık beyanıyla uydurma eser ve ilaç pazarlaması yapan kanalların programları da yan aldı. RTÜK, yalan beyanlarla halkı kandırarak, geçersiz ilaç ve cinsî eser satışı yapan 1 An TV, Ber TV, Arafat TV, Alaska TV, Kanal Tek, Üstün TV kanallarına ağır para cezası, program durdurma ve lisans iptali yaptırımları uyguladı.

Kaynak: Onedio

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.